83-200 Starogard Gdański
ul. Skarszewska 7
|
Co oni mówią? Co oni myślą? Książka powstała z myślą o osobach, głównie dzieciach, które mają problemy z rozpoznawaniem myśli i emocji innych. Pomaga ona odczytywać to, co niewypowiedziane, to, co widać dzięki mimice twarzy oraz ruchom i postawie ciała. W publikacji opracowano 54 fotografie. Na stronach parzystych znajdują się zdjęcia dla dziecka. Na stronach nieparzystych umieszczono pytania, które czyta dorosły pracujący z uczniem. |
|
Co się dzieje między nami? W publikacji zebrano fotografie ukazujące, jak różnorodne związki mogą łączyć ludzi. Zdjęcia nie są ułożone przypadkowo – na sąsiednich stronach często znajdują się podobne sytuacje, ale osadzone w innych kontekstach społecznych, ukazujące rozmaite ludzkie reakcje, zachowania, emocje. Do każdego zdjęcia opracowano szereg pytań i wskazówek, które mają ułatwić dziecku rozpoznanie i nazwanie poszczególnych związków między ludźmi. Zdjęcia i pytania można wykorzystać zarówno podczas zabawy z maluchami, które dopiero uczą się podstawowych nazw i pojęć, jak i podczas terapii osób o zaburzonym rozwoju, mających problemy z rozpoznawaniem i nazywaniem ludzkich emocji, zachowań, reakcji. |
|
Co się za chwilę może stać? To książka, która uczy dostrzegać i analizować zależności przyczynowo-skutkowe. Patrząc na zdjęcia i odpowiadając na pytania, dziecko musi przewidzieć, co się stanie w danych sytuacjach. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem. |
|
Dzień dobry, moje kłopoty! Książka ta może służyć terapeutom, nauczycielom i rodzicom do pracy z dziećmi, które dopiero uczą się lub mają trudności ze zrozumieniem, jak zachować się w różnych codziennych sytuacjach społecznych. Jest to zbiór krótkich opowiadań oraz opracowanych do nich pytań i zadań, które rozwijają nie tylko umiejętności komunikacyjne i społeczne młodych czytelników, ale także wspierają ich rozwój poznawczy i językowy. Dziecięcy bohaterowie opowiadań każdego dnia popełniają różne gafy: w domu, w szkole, w czasie zabawy z rówieśnikami czy podczas spotkań rodzinnych. Co w takich sytuacjach im towarzyszy? Najczęściej same kłopoty. Jednak każda z historii ma pozytywne zakończenie. |
|
Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych Na książkę Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych składają się zestawy specjalnie przygotowanych zdjęć, na których dzieci krok po kroku demonstrują rozmaite umiejętności społeczne. Forma podobna do komiksu umożliwia uczniom wykorzystanie atutów postrzegania wzrokowego i dzięki temu ułatwia skupienie uwagi oraz zrozumienie przedstawionych treści. Kolorowe fotografie ukazują „dobry” oraz „zły” sposób zachowania się w każdej sytuacji, a także pozytywne i negatywne skutki danego postępowania. |
|
Komiks społeczny Publikacja przedstawia 33 często spotykane sytuacje społeczne, z jakimi muszą się zmierzyć bohaterowie komiksu. Dotyczą one m.in.: relacji rówieśniczych, bezpieczeństwa i dobrych nawyków, skutecznej komunikacji, rozwiązywania konfliktów, empatii. Każda z historyjek składa się z krótkiego opisu oraz zadań do wykonania. Dzieci muszą uzupełnić dialogi, wykazać się empatią, wpisując myśli lub uczucia bohaterów, a także odpowiedzieć na zadane pytania. Książka jest skierowana do dzieci w wieku 7–13 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. |
|
O, co czuję? Książka-układanka wspierająca rozwój emocjonalny dziecka. Zanurza dzieci w świat zabawy wspierającej rozpoznawanie i nazywanie 14 emocji. Książka jest rodzajem zabawki-układanki, a zadanie polega na znalezieniu i ułożeniu wybranych emocji kotka, w czym pomaga kod kolorystyczny. Można układać miny, zaczynając od kociej buzi i na końcu dopasowywać opis albo na odwrót – zaczynać od opisu emocji i do niej dobierać obrazek. Spróbujcie ułożyć je wszystkie i sprawdźcie, jakich nowych określeń możecie na co dzień używać w swoim domu! Do książki dołączono materiały edukacyjne dla rodzica (kod QR), dzięki którym poznasz sposoby zabawy z książką rekomendowane przez psycholożki rozwojowe i pedagogów z Neufeld Institute Poland. |
|
Rozwijanie komunikacji To karty pracy, które powstały z myślą o uczniach mających problemy z komunikowaniem się. Proponowane zadania rozwijają kompetencje społeczne, uczą prawidłowych relacji oraz interakcji z innymi. Uczeń może lepiej pokonywać komunikacyjne bariery, zdobywając przy tym narzędzia do sprawniejszego porozumiewania się. Dzięki temu może on nabyć szereg umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu. Zadania uwzględniają specyfikę pracy z osobami porozumiewającymi się pozawerbalnie i są zróżnicowane pod względem stopnia trudności. Umożliwia to dostosowanie pracy do indywidualnych możliwości danego ucznia. |
|
Uczę się rozumieć innych. Emocje i gesty W publikacji wykorzystano kilkadziesiąt zdjęć osób wyrażających w różny sposób podstawowe emocje, na przykład radość, smutek czy strach. Każda fotografia umieszczona jest na jednej stronie. Na sąsiedniej stronie znajduje się miniatura zdjęcia oraz pytania, które powinny być użyte w trakcie jej omawiania. Pytania i polecenia są pomocą w nauce rozpoznawania, nazywania oraz wskazywania przyczyn pojawienia się różnorodnych stanów emocjonalnych w zależności od kontekstu sytuacyjnego. Książka powstała z myślą o kształtowaniu umiejętności ważnych dla rozwoju społecznego zarówno małych dzieci, jak i osób z zaburzeniami, na przykład ze spektrum autyzmu. |
|
Uczę się rozumieć innych. Mówienie i myślenie Mówienie i myślenie jest trzecią częścią cyklu „Uczę się rozumieć innych”. Publikacja służy nauce zrozumienia zasad rządzących komunikacją międzyludzką oraz doskonaleniu umiejętności prawidłowego interpretowania dialogów prowadzonych w różnych kontekstach sytuacyjnych. W książce znajduje się zbiór zdjęć przedstawiających osoby w rozmaitych sytuacjach oraz wyrażających wiele emocji, takich jak: szczęście, smutek, niedowierzanie, zazdrość, współczucie czy żal. Publikacja ma na celu kształtowanie umiejętności ważnych dla rozwoju społecznego zarówno małych dzieci, jak i osób z zaburzeniami, na przykład ze spektrum autyzmu. |
|
Praktyczny słownik stomatologiczny W publikacji znajdziemy szereg słów i wyrażeń z szeroko pojętej dziedziny Wyrażenia zostały zamieszczone w sposób alfabetyczny, dzięki czemu W obrazowy sposób przedstawiono morfologię zęba, z dokładnym opisem jego To pozycja kierowana do lekarzy stomatologów jak i personelu gabinetów dentystycznych: higienistek czy asystentek stomatologicznych. |
![]() |
Ultradźwiękowe oczyszczanie tkanek przyzębia. Teoria i praktyka Publikacja skierowana jest do praktyków, którzy chcą dogłębnie zrozumieć zasady i techniki instrumentacji ultradźwiękowej oraz idealnych strategii sekwencjonowania instrumentów. To publikacja oparta na pracy naukowców, badaczy, klinicystów i inżynierów, których wiedza i osiągnięcia doprowadziły do postępu w dziedzinie periodontologii i techniki ultradźwiękowej. Książka dla lepszego zobrazowania omawianych tematów została wzbogacona wieloma tabelami, ramkami i rycinami. |
![]() |
Atlas anatomiczny Publikacja dla wszystkich osób zainteresowanych budową i działaniem ludzkiego ciała. Przedstawiona na prostych schematach wiedza koncentruje się na biernym oraz czynnym układzie ruchu. Ponadto, w książce zamieszczono podstawowe wiadomości o budowie trzewi, układu nerwowego, naczyniowego, oddechowego, jak również narządów zmysłów oraz informacje dotyczące fizjologii człowieka. Każdy dział zilustrowano szczegółowymi rysunkami przedstawiającymi zarównoposzczególne narządy oraz układy, jak i procesy zachodzące w ciele człowieka. |
![]() |
Podręcznik dla asystentek i higienistek stomatologicznych Zadaniem podręcznika jest przygotowanie asystentek i higienistek stomatologicznych do profesjonalnego wykonywania zawodu. Te dwa zawody w dobie obecnych zmian w służbie zdrowia zyskują na znaczeniu i mają zapewnioną przyszłość. W publikacji, podzielonej na trzy części, omówiono m.in.: wyposażenie i organizację pracy w poradni stomatologicznej, dokumentację stomatologiczną, zagadnienia dotyczące etyki zawodowej higienistki i asystentki stomatologicznej, a także przepisy i regulacje prawne dotyczące pracy. Przedstawiono aktualne wiadomości na temat epidemiologii, diagnostyki, rehabilitacji i profilaktyki chorób i wad narządu żucia. Zwrócono uwagę na zagadnienia dotyczących wychowania zdrowotnego. |
![]() |
Czynności higieniczne, pilęgnacyjne i opiekuńcze Podręcznik Agnieszki Rychlik i Iwony Pawluczuk to publikacja napisana z myślą o słuchaczach szkół policealnych, dla kierunku Opiekun medyczny. Uzupełnienie tekstu stanowią profesjonalne zdjęcia wykonane w pracowni opiekuna medycznego, ilustrujące wybrane etapy zabiegów. Atutem książki są wyróżnione graficznie wskazówki dotyczące konkretnych sytuacji egzaminacyjnych i sugestie dla nauczycieli. Publikacja została wzbogacona także o załączniki z przykładową dokumentacją medyczną oraz o scenariusze konkretnych zajęć sprzyjających aktywizacji podopiecznych. |
|
Opiekun osoby starszej Podręcznik do nauki zawodu opiekun osoby starszej. Zawiera wiadomości dotyczące opieki nad osobą starszą, chorób wieku starszego oraz fizjologii starzenia się organizmu człowieka. Znaleźć tam można również zagadnienia związane z rehabilitacją, podstawami żywienia, psychologii i pielęgnowania osób starszych. Całość uzupełnia rozdział poświęcony systemowi pomocy społecznej w Polsce. Podręcznik ma ciekawą szatę graficzną, zawiera liczne ilustracje, rysunki, tabele i wykresy.
|
|
Opiekun medyczny Podręcznik do nauki zawodu opiekun medyczny. Omawia zagadnienia związane z opieką nad osobą chorą i niesamodzielną. Zawiera podstawy anatomii i fizjologii człowieka. Obejmuje kwestie dotyczące podstaw żywienia, psychologii i pielęgnowania człowieka. Porusza zagadnienia związane z systemem opieki zdrowotnej w Polsce, prawami pacjenta i podstawami wiedzy o lekach. Całość uatrakcyjniają bogaty materiał ilustracyjny, liczne rysunki, diagramy, tabele i wykresy.
|
|
Opiekunka dziecięca Podręcznik do nauki zawodu opiekunka dziecięca. W części pierwszej zawiera wiadomości z zakresu podstaw prowadzenia działalności gospodarczej, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz kompetencji personalnych i społecznych. Część druga omawia zagadnienia związane z pielęgnacją dziecka zdrowego, chorego i niepełnosprawnego, podejmuje kwestie opieki nad dzieckiem oraz stymulowania i wspomagania jego rozwoju psychoruchowego poprzez działania wychowawcze, edukacyjne i artystyczne. Podręcznik jest bogato ilustrowany, zawiera szereg przykładów i propozycji zajęć dla dzieci.
|
|
Język niemiecki zawodowy w branży medyczno-społecznej Publikacja przeznaczona dla osób, które pracują lub zamierzają podjąć pracę w branży medyczno-społecznej w takich zawodach jak np. opiekunka dziecięca, opiekun medyczny czy opiekun osoby starszej. Składa się z zadań i ćwiczeń (o zróżnicowanym stopniu trudności) przygotowujących do komunikacji w języku niemieckim w następujących obszarach: wyposażenie i sprzęt medyczny, podstawy anatomii człowieka, higiena ciała, choroby i upośledzenia, środowisko rodzinne, organizacja czasu wolnego, zdrowy tryb życia, pierwsza pomoc w nagłych wypadkach oraz zagadnienia związane z poszukiwaniem pracy. Każdy rozdział otwiera słowniczek, w którym zgromadzono słownictwo z zakresu poszczególnych obszarów.
|
|
Ozdabianie potraw Ponad 300 propozycji wyrafinowanych ozdób z owoców i warzyw, jaj masła i ciasta. Ozdabianie zimnych półmisków, koreczków i tortów.
|
|
Psychologia w zawodzie i w pracy opiekuna medycznego W książce opisano kolejne etapy rozwoju psychofizycznego człowieka oraz jak funkcjonuje jego psychika w zależności od wieku i na czym skupiają się jego działania. Zwraca także uwagę na najczęstsze choroby i dysfunkcje dotykające osoby starsze. Książka dostarcza również informacji o tym, jak komunikować się ze starszą osobą, uwzględniając typowe dla tego wieku blokady. Pomaga wypracować najlepszy model rozmowy, komfortowy dla obu stron. Przedstawiono w niej także zasady komunikacji z rodziną podopiecznego i najczęstsze błędy w tym zakresie. Autorka omawia też obciążenia psychofizyczne towarzyszące pracy opiekuna, szczegółowo opisując najpowszechniejsze zagrożenia. Podpowiada, jak poradzić sobie z chorobą rodziców czy dziadków. Porusza także trudny temat dylematów etycznych w pracy opiekuńczej, co czyni z książki kompletne studium nie tylko dla opiekunów medycznych, ale również dla osób, które na co dzień zmagają się z chorobą bliskich.
|
|
Żywienie osób w wieku starszym Starzenie się jest naturalnym, fizjologicznym procesem zachodzącym w każdym organizmie. Wraz z upływem lat zmienia się przemiana materii i przyswajalność składników pokarmowych z pożywienia, co prowadzi do niedoborów, m.in. witamin i mikroelementów, a to z kolei jest przyczyną zwiększonego ryzyka rozwoju chorób układu krążenia i nowotworów. Odpowiednio dobrana dieta pozwala dostosować potrzeby energetyczne do wieku. Autorzy radzą, co jeść i jak zmodyfikować swoją dietę. Ich poradnik ma być pomocą dla tych, którzy chcą żyć zdrowo i długo cieszyć się dobrą formą zarówno fizyczną, jak i psychiczną.
|
|
Terapia zajęciowa w geriatrii Podręcznik został opracowany przez doświadczonych praktyków i zarazem nauczycieli akademickich. Autorzy w przystępnej i syntetycznej formie prezentują możliwości oraz sposoby pracy terapeuty zajęciowego z seniorami. Podręcznik powstał z myślą o studentach kierunków terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również pomocny dla psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych.
|
|
Terapia zajęciowa dzieci Książka w kompleksowy sposób przedstawia problematykę zajęciowości wśród najmłodszych i szeroko omawia zarówno teoretyczne jak i praktyczne aspekty pracy terapeuty zajęciowego z osobami w wieku rozwojowym. W podręczniku omówiono niepełnosprawność wieku rozwojowego oraz etapy rozwoju dziecka. Przedstawiono użyteczne w pracy terapeuty zajęciowego narzędzia oceny. Szczególnie szeroko przedstawione zostały obszary interwencji terapeuty zajęciowego m.in.: kontrola motoryczna, umiejętności manualne, I ADL (złożone czynności dnia codziennego), integracja sensoryczna, wzrok, słuch, interakcje społeczne, karmienie, komunikacja, zabawa, umiejętności grafomotoryczne i pisanie, pomoce techniczne.
|
Z kropli dni powszednich tworzy się historia i tradycja naszej szkoły. Czerpiąc wzorce z przeszłości, tworzymy dzień dzisiejszy – stanowimy o przyszłości szkoły
83-200 Starogard Gdański
ul. Skarszewska 7